woensdag 5 januari 2011

Eindevaluatie

Aan alles komt een eind dus ook aan deze ontdekkingstocht. Ik heb veel geleerd, niet alleen over de Dingen maar ook over mezelf. Ik ben een rijker mens met meer zelfkennis.
Ik ben de wereld met een andere gaan bekijken. Een 23Dingen bril.

Na een wat aarzelend begin bleek ik het werken aan mijn blog ontzettend leuk te vinden! Lekker spelen. Leuke bijpassende foto's/plaatjes vinden, een aantrekkelijk ontwerp, nieuwe mogelijkheden ontdekken om alles er vrolijk uit te laten zien, heerlijk om te doen! Ook de reacties van mijn collega's vond ik zeer inspirerend. Dank jullie wel daarvoor! Duidelijk één van mijn favoriete Dingen.

Mijn andere favoriete Dingen zijn Twitter, YouTube en LibraryThing.
Twitter heb ik beetje bij beetje ontdekt. Ik ben wel meer een follower dan een twitteraar. De kunst is om te ontdekken wie je wil followen, wat echt interessant voor me is. Daar kom ik langzaam achter. Ik heb Twitter nu altijd aan staan (of heet dat anders?) als ik computer.

YouTube is mijn favoriete muzieksite, wat heb ik al veel leuke muziek (her)ontdekt! Mooi muziekje aan tijdens je computerwerk, wat wil een mens nog meer.
Op LibraryThing kan ik mijn boekenliefde helemaal kwijt. Mijn boekenkast vullen en steeds weer aanvullen, lekker in andere boekenkasten kijken, suggesties van andere leden bekijken, ik mag het graag doen.

RSS vind ik vooral erg handig. In één oogopslag kan ik zien waar voor mij interessante berichten staan.

23Dingen heeft in huize Hoofdweg veel teweeg gebracht. Na aanvankelijke scepsis van huisgenoot S. is hij zowaar geïnteresseerd geraakt in de Dingen, en zoekt hij naar mogelijkheden om ze in te zetten voor zijn bedrijf. Vele avondmaaltijden duurden maar voort omdat wij niet uitgepraat raakten over....
Zelf volg ik de berichtgeving over de nieuwe media veel intensiever, praat er vaak over met mijn jongens en met mijn baas bij de Thuiszorg. Bofkontje volgt mijn blog vanuit Groningen en heeft vaak zinvolle suggesties gedaan.
Wat ik van mezelf  (weer) tegenkwam:  het is niet snel goed genoeg, ik heb veel tijd nodig om thuis te raken bij een nieuw Ding, ik laat me soms ontmoedigen door de snelheid van anderen of fantastisch geschreven berichten. Mijn belangrijkste les: blijven uitgaan van mezelf. Vertrouwen dus.

De bibliotheek is nog nooit zoveel in mijn gedachten geweest als de afgelopen tijd. De altijd terugkerende vraag wat het Ding voor de bibliotheek kon betekenen dwong mij om daar veel en goed over na te denken.
Ik was niet altijd tevreden over het resultaat, er waren vast veel meer mogelijkheden die ik over het hoofd zag. Voor de organisatie vind ik het een samenbrengende cursus geweest. Alle collega's op hetzelfde moment met dezelfde Dingen bezig heeft veel gespreksstof opgeleverd. Ook heb ik mijn naaste collega's van een hele andere kant leren kennen, dat heb ik erg leuk gevonden!

Wat mij verrast heeft:
  • de tijd die het kostte
  • het plezier waarmee ik mijn blog bijhield
  • de vele gesprekken met mijn naaste omgeving over de Dingen
  • huisgenoot S. die zijn aversie heeft laten varen
  • de geheel eigen wijze waarop mijn collega's te werk zijn gegaan
  • het genoegen wat ik beleefde en, denk ik, blijf beleven aan mijn favoriete Dingen
  • hoe sterk de Dingen leven binnen de organisatie
Mijn bijdrage aan KopGroepBibliotheken 2.0 is denk ik maar bescheiden. Ik kan meedenken en mijn ervaringen delen.

23Dingen was voor mij SPELEND LEREN.




8 opmerkingen:

  1. Everlyne, jij ook van harte, in gedachten omhels ik je en verheug me om samen aanstaande maandag naar Den Helder af te reizen. Want hoe leuk het contacten via onze bloggen ook was, het echie blijf ik toch het fijnst vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. High Five!! Geweldig

    en wat heb je een mooie evaluatie geschreven!

    zelf heb ik ook ervaren dat het zo veel met je kan doen deze cursus, ontwikkeling end.
    En het elkaar er door leren kennen vind ik ook geweldig, want had je anders nu geweten wie wie is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Everlyne, van harte! Echt fantastisch gedaan! Jouw ontdekkingen hebben me geboeid, je blog heb ik steeds met veel plezier gelezen en ik heb grote bewondering voor je volhardendheid! wat zal het stil zijn na deze Dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. KLAAR! Proficiat!
    Ik ga je blogs missen, ik verheugde me er altijd op en je stukjes lezen als een trein. Ik ben aan het afkicken van alle dingenrituelen. Ik multitask door ondertussen met mijn dochter te chatten, ha ha!
    Tot maandag, gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Everlyne,

    Gefeliciteerd, maar toch vind ik het ook wel een beetje jammer dat het afgelopen is.
    Ook jouw blogs las ik altijd met veel plezier.
    Tot maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Everlyne, je hebt de cursus afgesloten met een prachtige blog post. Ik vond het super om te lezen dat ondanks de aarzeling die je in het begin had de 23 Dingen je zowel zakelijk als in privé-sfeer veel nieuws heeft gebracht. Zorg er voor dat je deze lijn voortzet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Everlyne,
    je hebt een zeer coole blog, ik heb ze met veel
    plezier gelezen, echt knap.
    Zie je maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moeders,

    Ga je nog verder met je blog? Want toch wel leuk om te lezen hoe het je daar op ons eiland vergaat.. Niet dat we elkaar nooit spreken natuurlijk, maar toch had ik stiekem al wel een blog verwacht van je hoe je het in het gemeentehuis hebt gehad? Ik las dat jullie ook Man in the Mirror hebben gezongen... Had ik graag bij willen zijn..

    Tot zondagochtend denk ik...

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen